sobota, 17 lutego 2018

owładnięty życiem jak ogień

Charles Bukowski

owładnięty życiem jak ogień


w dostojnej boskości mój kot
chodzi wkoło
i wkoło i wkoło
z naelektryzowanym ogonem i
oczami jak guziki

jest
żywy
pluszowy i
ostateczny jak drzewo śliwowe

ani on ani ja
nie rozumiemy
katedr albo
człowieka za oknem
który podlewa
trawnik

gdyby było we mnie
tyle człowieka
ile jest w nim
kota —
gdyby byli
tacy ludzie
świat mógłby
się zacząć od nowa

wskakuje na wersalkę
i przechodzi przez
portyki mojego
podziwu.


tł. Piotr Madej

Noce waniliowych myszy (2014)

8 komentarzy:

  1. Piękny wiersz, idealny na Dzień Kota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały!
    Nie znałam.
    Dziękuję za ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  3. "gdyby było we mnie
    tyle człowieka
    ile jest w nim
    kota" - piękny fragment. Choć z drugiej strony powstaje pytanie, czy istota człowieka rzeczywiście jest tak wspaniała? ;)

    OdpowiedzUsuń