niedziela, 24 grudnia 2023

Słodko jest

Rodzice przyjechali na święta.

 Piotruś, a wyślij jeszcze Eli ten filmik z wydrami, co? Albo ten z reniferem! Albo czekaj, bo kto nam to przysłał? Żeby nie zdublować, no! Patryk, a masz gdzieś małą patelnię? A mątewkę? Aha, a taką inną potrzebuję, z kulką. A, nie masz? A my mamy w domu. Powiem ci, że teraz to mam takie lęki, jak jadę autem, że hej! I mleko mi podaj. I jeszcze ten słoik z grzybkami drugi. Piotruś, otwórz mi to!

— Dorotko, a gdzie jest sernik? W jakiej torbie? A, pomarańczowej. No szukam, szukam! Popatrz, rybkę ci znalazłem! Chyba jestem bohaterem i chyba dostanę dużo prezencików! Synek, kibelek się zatkał! I gdzieś tu był ten mój magazyn motoryzacyjny, no taka gazetka. Kurcze, nie wiecie gdzie? Patryk! Zośka może ciastko? Zosiura, masz tu, ciastko mi spadło!

Tylko alkohol. Wesołych Świąt! (Ale słodko jest, narzekam trochę bez sensu).

___________________________________________________________

Patryk Pufelski, Pawilon małych ssaków, Karakter, Kraków 2022, s. 74



12 komentarzy:

  1. Z moją pamięcią jest coraz gorzej. Czytałem "Pawilon ..." nie tak znów dawno temu, a gdyby nie podpis, to nie umiałbym umiejscowić tego cytatu :( Zdrowia i spokoju :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po roku ponowna lektura.;) Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  2. Wszystkiego dobrego i żeby nie było zbyt słodko, no chyba, że lubisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez słodyczy żyć nie mogę, ale staram się kontrolować spożycie.;) Dziękuję i nawzajem.😉

      Usuń
  3. No ja nie wiem, to nie są prawdziwie polskie przygotowania do świąt! I najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz, że za spokojnie?;)
      Dziękuję i nawzajem - najlepszego.

      Usuń
    2. Oczywiście. Na pewno to koloryzowane albo w ogóle literatura science-fiction :D

      Usuń
    3. Jeśli rodzice rzadko przyjeżdżają, to może da się uniknąć zamieszek i rozlewu barszczu.;)

      Usuń
    4. Ok, muszę Ci uwierzyć.😉

      Usuń
  4. Trochę późno, ale szczerze - najlepszego w Nowym Roku! Oby był lepszy, niż ten miniony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nawzajem.;) Niech miną wszelkie zawieruchy.

      Usuń