piątek, 8 kwietnia 2011

Majowe spotkanie Klubu Czytelniczego

Na majówkę zapraszam do "Nagiego sadu" Wiesława Myśliwskiego. Autora zachwalać nie trzeba, czytać - na pewno warto;) Książka jest debiutem tego pisarza, po raz pierwszy ukazała się w 1967 r. Notka z okładki:

"Nagi sad" to przejmująca opowieść o miłości ojca i syna. To miłość wyrażana w milczeniu, domysłach, drobnych gestach i nieustannym poszukiwaniu siebie nawzajem. To relacja najbliższych sobie osób, w której syn próbuje sprostać marzeniom ojca. Bohater wykształcony w mieście, a pochodzący ze wsi usiłuje na powrót się odnaleźć w świecie swojego dzieciństwa i młodości. W świecie najbliższym natury, a zarazem najprostszych i najgłębszych związków między ludźmi.

Na motywach powieści powstał nagradzany i popularny film pt. Przez dziewięć mostów, który otrzymał m.in. "Złotą Pragę" (Grand Prix na festiwalu telewizyjnym w Pradze) w 1972 roku. Scenariusz filmu napisał sam Wiesław Myśliwski.


Dyskusję rozpoczynamy w piątek 20 maja 2011 r., a kontynuujemy bez ograniczeń czasowych;)

Nie trzeba się rejestrować ani prowadzić własnego bloga - kto ma ochotę, ten czyta i komentuje;) Więcej o zasadach dyskusji tutaj.

Zapraszam serdecznie;)



25 komentarzy:

  1. Cieszę się, że wybór padł na "Nagi sad", jestem po niedawnej lekturze tej pozycji - chętnie dołączę do dyskusji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja w końcu uzupełnię moje doznania po trylogii Myśliwskiego. Przeczytałam kilka pierwszych zdań i czuję, że wsiąknę

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam nadzieję, że wsiąknę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z tym Klubem Czytelniczym! Nie miałam okazji brać wcześniej w dyskusji udziału, ale tym razem chyba się skuszę, bo tę pozycję mam na liście, więc czemu by nie przeczytać jej w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chetnie się dołączę. Jestem świeżo po lekturze ksiażki 'Kamień na kamieniu', zrobiła na mnie ogromne wrażenie i chętnie przeczytam kolejną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mysliwski to mistrz. W każdym calu.
    Jestem pewna ze z chęcią przeczytasz kolejne, Ja po "kamień na kamieniu" połknełam kolejne dwie podobnych gabarytów

    OdpowiedzUsuń
  7. Już się ucieszyłam widząc znajome nazwisko autora, kiedy doczytałam tytuł. Na stanie mam cztery inne powieści Myśliwskiego, a tej wznowionej nie posiadam. Wiem, że marudzę. Ale przecież mam tyle książek i że też nigdy nie trafia na jedną z nich! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maioofko, może masz ich ... za mało;)?

    OdpowiedzUsuń
  9. aklat -->

    Miło będzie Cię gościć;) Zachęcam;)

    dea -->

    Przeczytam na pewno, tylko muszę wstrzelić się w odpowiedni czas;) "Widnokrąg" b. mi się podobał, "Requiem dla gospodyni" również, ale "Traktat..." nie trafił na dobrą chwilę - przerwałam po 100 stronach. Ale wiem, że kiedyś do niego wrócę;)

    maiooffka -->

    To rzeczywiście pech. Może się skusisz i np. dasz szansę bibliotece? Na pewno znajdzie się tam starsze wydanie;)

    Iza -->

    ;))))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka bardzo mi się podobała. Lubię sposób pisania tego autora. Objętością książka nie zwraca uwagi, ale treścią zapada w pamięć

    OdpowiedzUsuń
  11. maiooffka -->

    Chyba większość moli książkowych tak by powiedziała;)

    Kasiek -->

    W takim razie zapraszam do dyskusji;)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny wybór, już się cieszę na dyskusję! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Traktat o łuskaniu fasoli" mnie zauroczył, więc na "Nagi sad" też się skuszę i pewnie dołączę w maju do dyskusji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie, miło będzie Cię gościć.

    OdpowiedzUsuń
  15. I ja się dopisuję :) I że dopiero teraz, tak późno zauważyłam działalność Klubu. No ale lepiej późno niż wcale :) Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się już doczekać dyskusji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż tak?;))))) Naturalnie żartuję, ale cieszę się, że książka wzbudza zainteresowanie. Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. z zaskoczeniem odkryłam, że książka jest niedostępna w mojej osiedlowej bibliotece, nawet w starym wydaniu :( dziwna sprawa, bo "Traktat o łuskaniu fasoli" miałam właśnie stamtąd...

    OdpowiedzUsuń
  19. W mojej są dwa różne stare wydania, a w drugiej dla odmiany po kilka egz. "Widnokręgu" i "Traktatu..." i więcej nic;(.

    OdpowiedzUsuń
  20. Klub Czytelniczy- rewelacyjny pomysł! I świetnie, że są wyznaczane daty dyskusji. Dla mnie wszystkie terminy to doskonała mobilizacja. Dołączam się do "Nagiego sadu".

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za dobre słowo;) Cieszę się, że "Nagi sad" ma taką moc przyciągania;)

    OdpowiedzUsuń