wtorek, 3 maja 2011

Marzy mi się

... żeby i w Polsce reklamowano książki tak, jak np. na Litwie. Prezentowane poniżej zdjęcia są częścią kampanii reklamowej “Become Someone Else” (Stań się kimś innym) zorganizowanej dla księgarni Mint Vinetu w Wilnie.

W naszej literaturze też znalazłoby się wielu kandydatów na okładkę: Pan Tadeusz, Matka Joanna od Aniołów, Trędowata, Panna Nikt, Pilot Pirx... Tytułowych bohaterów/bohaterek jest sporo, myślę, że wszystkie gusta dałoby się zaspokoić;)





12 komentarzy:

  1. Próbuję sobie przypomnieć, jakie książkowe reklamy były w tv i coś ciężko mi idzie - chyba "Harry Potter"; serie do kupienia w kioskach; no w środy przedział literacki w Teleexpresie; yyyy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa reklama. Szkoda, że u nas takiej nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa kampania. W Polsce nie ma nie tylko takiej, ale żadnej reklamy czytelnictwa...

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas nie ma ciągle pieniędzy na promocję...więc chyba pozostaje tylko cud...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasze ksiegarnie obecnie stac tylko na rozpaczliwe maile z oferta promocji, a wydawnictwa na wciskanie blogerom mało apetycznych tytułow. Heh.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowo i z klasą. Tak dobry projekt mogliby z powodzeniem sprzedawać jako gotowy produkt na kampanie w innych krajach. Dobór literatury również uniwersalny. Jestem pod wrażeniem.

    I ciekawi mnie jeszcze, czego szukałaś w litewskich księgarniach? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś była w telewizji reklama serii Harlequin z muzyką Ciechowskiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ... bo u nas ogłasza się po cichutku i w tzw. kręgach Republikę Książki i po sprawie. W efekcie: kto czytał ten dalej czyta, nic o niej nie wiedząc, a kto nie czytał - ten dalej nie czyta... ale akcja jest ? no jest ! przecież kasę na nią wydano...

    Lirael: no nie żartuj :)) to straszne :))

    OdpowiedzUsuń
  9. ksiazkowiec -->

    Harry Potter miał całkiem niezłą akcję promocyjną, czy ona nie była kopią tej brytyjskiej?

    MO / M.N. / the_book / kasandra_85 /

    Pomysł świetny, okazuje się, że inne kraje - nie tylko te bogate - również potrafią promować książki w ogóle, nie tylko konkretne tytuły.

    pisanyinaczej -->

    Cud albo sensowny szef. Może wystarczy skopiować z drobnymi zmianami cudze pomysły? Wierzę, że pieniądze by się znalazły.

    peek-a-boo -->

    Otóż to! A ww. wileńska księgarnia wykorzystała przecież tytuły z klasyki światowej, nie promuje nowości.

    maioofka -->

    Moja czytelnicza choroba nie posunęła się tak daleko, żeby kupować książki w księgarniach litewskich (choć jedną mam, przyznaję;)). Lubię obserwować ciekawe wydarzenia w reklamie, a ta kampania dla mnie takim jest;)

    Lirael -->

    Ciechowski i Harlequin - zgroza! zgroza!;))

    Sempeanka -->

    Republika Książki obiła mi się o uszy, ale to wszystko;( Zajrzałam teraz na ich witrynę i widzę, że niewiele tam się dzieje;(

    Wydaje mi się, że sprawdziła się akcja "Cała Polska czyta dzieciom", sporo się o niej mówiło, o pożytkach czytania z najmłodszymi także.

    OdpowiedzUsuń
  10. Między innymi o współpracy Ciechowskiego z Harlequinem: http://www.terazrock.pl/article.php?ArticleId=64
    Niestety(???), nie udało mi się znaleźć filmiku w internecie. Podobno tłem muzycznym był początek piosenki "Zasypiasz sama".

    OdpowiedzUsuń