poniedziałek, 31 grudnia 2012

Było i będzie

Rok 2012 był dla mnie łaskawy - trafiły mi się książki na wyrównanym dobrym poziomie. Najczęściej czytaną autorką okazała się Joyce Carol Oates, której świetne "Amerykańskie apetyty" pociągnęły za sobą lekturę "Dziewczyny z tatuażami", "Niebieskiego ptaka" i "Opowieści wdowy". Olśnieniem okazał się wywiad z Tadeuszem Konwickim "W pośpiechu" i oby był to dobry wstęp do przypomnienia sobie twórczości tego pisarza.


Duże wrażenie pozostawiły po sobie również:

1. "Rachatłukum" Jana Wolkersa
2. "Wiosną owego roku" Susan Hill
3. "Jest noc" Ludmiły Pietruszewskiej
4. "Hotel de Dream" Edmunda White'a

oraz nie opisane na blogu "Pocałunek" Kathryn Harrison i "Ta strona jasności" Columa McCanna.



Tymczasem już początek roku 2013 przyniesie sporo ciekawych nowości m.in.

1. "Cytrynowy stolik" Juliana Barnesa (Świat Książki)
2. "Taniec szczęśliwych cieni" Alice Munro (Wydawnictwo Literackie)
3. "Safari mrocznej gwiazdy" Paula Theroux (Wydawnictwo Czarne)
4. "Intryga małżeńska" Jeffreya Eugenidesa (Znak)
5. "Uczciwa oszustka" Tove Jansson (Nasza Księgarnia)


Jest na co czekać. Mam nadzieję, że polscy autorzy również przygotują coś interesującego.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, nie tylko inspirujących lektur.;)

44 komentarze:

  1. Niech nadchodzący będzie równie łaskawy, obfitujący w dobre, szczęśliwe chwile! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, 2012 nie był rokiem złym, był całkiem dobry. Oby Nowy nie był gorszy.;) Dziękuję i nawzajem.;)

      Usuń
  2. Wszystkiego książkowego, obfitości pod każdym względem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nawzajem. Książek na pewno nie zabraknie.;)

      Usuń
  3. O, już podsumowanie, bardzo na czasie zresztą, bo się i książkowe wyprzedaże zaczynają, więc można skorzystać z podpowiedzi ;). Nie wiedziałam że wydaja tę Tove Jansson, mam nadzieje że tym razem porządnie przetłumaczona. Oszustka powinna być niezłym zaskoczeniem dla fanów Tove.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, że lubię podsumowania kulturalne, zwłaszcza cudze.;)
      Oby wyprzedaże książkowe były atrakcyjne i nie ograniczały się do opróżniania magazynów. Co do Tove, to liczę właśnie na zaskoczenie.;)

      Usuń
    2. Dziś właśnie, wychodząc z dziećmi z kina, zajrzałam do empiku, oplakatowanego od sufitu po podłogę i krzyczącego wielkim głosem jakież to cudowne są tam wyprzedaże. Ekhm, ekhm. Może to ze mną jest coś nie tak, ale nie byłam w stanie wybrać dwóch książek, by skorzystać z promocji 1+1. Nie nastraja mnie to optymistycznie.

      Usuń
    3. Oglądam tę promocję w internecie i również nic nie znalazłam.;( Za to na stronie weltbildu da się coś wyłuskać, zaglądałaś może?

      Usuń
    4. Do Weltbildu nie dotarłam, bo denerwuje mnie niemożebnie to, że mają gdzieś to, czego oczekuje od nich klient. I nie mam tu na myśli czytania w moich myślach, a wyłącznie nieprzysyłanie mi katalogów, ulotek i tysięcy emaili marketingowych, pomimo że wyraźnie zaznaczyłam (nie raz), że nie wyrażam na to zgody. Nie mam siły ani ochoty się z nimi szarpać, więc postanowiłam ich ignorować. Stąd też niespecjalnie rozpaczam, czytając o ich zamiarach wycofania się z Polski.

      Usuń
    5. Weltbildu mi nie szkoda, Świata Książki tak. Lubiłam ich serię z polską prozą i Mistrzów Prozy. Marketing rzeczywiście niezbyt profesjonalny, wspomina o tym nawet pisarka z Twojego miasta.;)

      Usuń
  4. Myślę, że Konwicki to dobry pomysł. U mnie też jest to wielki nieobecny i zapomniany, więc liczę na to, że zmobilizujesz mnie swoim entuzjazmem (zresztą już nie pierwszy raz):))
    Z przywołanych przez Ciebie zapowiedzi ja w pierwszej kolejności jestem ciekawa Munro, ale i po Barnesa chętnie bym sięgnęła.
    Życzmy sobie więc przede wszystkim, aby rok 2013 okazał się czytelniczo bardziej rozciągliwy niż 2012:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarażać Konwickim będę starała się bardzo.;) Może coś razem omówimy?
      Opowiadania Barnesa są na oko ciekawe - przeglądałam wersję anglojęzyczną i zapowiada się duży rozrzut tematyczny. Na Munro można raczej liczyć, poniżej dobrego poziomu nie schodzi.;)
      Tak, tak, oby przyszły rok był bardziej rozciągliwy czytelniczo.;)

      Usuń
    2. Wspólne omawianie Konwickiego robi wrażenie dobrego pomysłu:) A ja zdecydowanie potrzebuję silnego kopniaka, by wreszcie po niego sięgnąć.
      Chyba już od dziś zacznę czytelniczy stretching:P

      Usuń
    3. Zaczynam w takim razie przegląd utworów TK pod kątem wspólnej lektury.;)

      Usuń
  5. Wszystkiego dobrego na ten Nowy Rok dla Ciebie Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspanialego Nowego Roku! Takze pod wzgledem czytelniczym. Twoj blog i Twoje ksiazkowe wybory sa dla mnie wielka inspiracja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa.;) Tobie także życzę inspirujących lektur w Nowym Roku.

      Usuń
  7. nieduża, ale jednak wyprzedaż, jest w Matrasie. wszystko tańsze o 25%. Samych wspaniałych okazji, nie tylko książkowych w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, widziałam w piątek, prawie wszystko tańsze właśnie o 25%. Więcej takich promocji w 2013 roku.;)

      Usuń
  8. Podobno na tę mamy szanse i w styczniu, bo się podpytałam ;) ile potrwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobre wieści, dzięki! Może listę zacznę robić już dziś.;)

      Usuń
  9. warto się przygotować na pewno, tez pewnie będę niedługo robić przegląd po księgarni i blogach. Choć tak wlasciwie to powinnam sobie darować kupowanie na jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno dotarło do mnie, że z czytelnika zamieniam się w kolekcjonera książek.;( Tomów przybywa, a tempo czytania takie jak kiedyś. Właściwie także powinnam zapomnieć o zakupach.;(

      Usuń
  10. Wszystkiego najlepszego, także i książkowo :-)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu, życzę Ci wszelkiej pomyślności w Nowym Roku i jak najwięcej lekturowych olśnień.
    Czekam z wielką radością na dokładnie te same książki. :) Do listy dorzuciłabym jeszcze "Dialogi zwierząt" Colette, które mają ukazać się już w styczniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę te same?;) No, no. Colette zupełnie mi umknęła, muszę przyjrzeć się jej bliżej.
      Tobie również życzę dużo dobrego w Nowym Roku, a przy okazji wielu ciekawych wykopalisk książkowych - jesteś w tym niezrównana!;)

      Usuń
    2. Nawet mam je w księgarnianej przechowalni,żeby nie umknęły mojej uwadze. :) Colette zapowiadana jest już od kilku miesięcy, czekam na nią niecierpliwie, ale chyba będzie drobne opóźnienie.
      dzięki za miłe słowa. Podobnie jak Ty lubię takie bibliowykopaliska. :)

      Usuń
    3. Dzięki Tobie zaczynam zauważać, jak wiele książek poświęconych jest zwierzętom. Wcześniej to do mnie nie docierało.;)
      Wykopaliska potrafią być zaskakujące miłe i dobre, znacznie lepsze od zalewających nas nowości.

      Usuń
    4. Jak wiesz, mam bzika na temat literackiego bestiariusza. :) Z nowościami bywa różnie: niektóre niestety sprawiają wrażenie sztucznie wylansowanych.

      Usuń
    5. Wiem, ale to b. miły bzik.;)
      Wydaje mi się, że książki lansuje się tylko z myślą o zysku, wartość literacka odgrywa rolę drugorzędną.;(

      Usuń
  13. Tobie również wielu przyjemności czytelniczych :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. Tobie również życzę wielu przyjemnych chwil z literaturą.;)

      Usuń
  14. Najlepsze życzenia na Nowy Rok - oby przyniósł Ci wiele radości, wspaniałych lektur i jak najwięcej szczęśliwych chwil :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję i nawzajem. Wiem, że ten rok będzie dla Ciebie na pewno radosny.;)

      Usuń
  15. Z polskich autorów to czekam niecierpliwie na nową Tokarczuk i na Witkowskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też, ale trzeba będzie chyba zaczekać do drugiej połowy roku. Czekam też na Bargielską, nawet bardziej.;)

      Usuń
  16. Po recenzję mojego autorstwa ,,Intrygi małżeńskiej", która widnieje na Twej noworocznej liście, zapraszam w odwiedziny mojego dzieciątka : http://czytaniewwannie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń